20 Haziran 2012 Çarşamba


PEMBE KULE


Pembe Kule nedir?


  •        Pembe Kule, açık pembe renkte 10 adet ahşap küpten oluşur.

  •        Küp ölçüleri 1 cm3’ den 10 cm3’ e kadar 1’ er cm artarak büyür. (1 cm3 , 2 cm3 , 3 cm3 , 4 cm3 , 5 cm3 , 6 cm3 , 7cm3 , 8 cm3 , 9 cm3 , 10 cm3 lük 10 adet pembe küp.)

     

     


Yaş Aralığı:


  •          2 yaşından itibaren çocuklar Pembe Kule ile çalışır. İlk üç ya da beş küple daha küçük yaşlar da çalışabilir.
  •          Pembe Kule ile çalışmadan önce çocuklarımızın yeteri kadar Pratik Hayat Uygulamaları yapmalarını sağlıyoruz.


Birincil Amacı:


*  Görsel olarak boyut, uzunluk, genişlik ve yükseklik kavramlarını ayırt etme özelliğini geliştirmek:




*  Kasıtlı hareketler üzerindeki kontrol gelişimi

  • Üç farklı boyutu görsel olarak ayırt etmesini sağlamak,
  • Çocukların boyutlar arasındaki farkı ve değişen boyutlar arasındaki ilişkiyi algılamalarını sağlamak.
  • Ağırlık ve boyutları karşılaştırmayı sağlayan kavramları (büyük, küçük, ağır, hafif) geliştirmek.
  • El ve parmak kaslarının gelişimini sağlamak,
  • Denge, kaba ve ince motor gelişimini desteklemek.
  • Dikey-yatay gözlem yaparak uzay algısını geliştirmek.
  • Dikkatini yoğunlaştırma becerisini geliştirmek
  • Ellerin hareket yeteneği sayesinde nesneyi tanımayı sağlamak.

 

İkincil Amacı:


Matematik için ön hazırlık, ondalık sistem:
  • Pembe Kule matematiğe giriş araçlarından biridir. 10′luk sistem ve hacim hesaplamalarında öncüldür.

Dil Gelişimine Etkisi:  

küp, küçük, büyük, daha küçük, daha büyük, en küçük, en büyük, ağır, hafif, daha ağır, daha hafif, en ağır, en hafif

Çalışma Materyallleri :


  • Pembe Kuleler
  • Beyaz Örtü
  • Tanıtım Sehpası


HAZIRLIK:

1-    Sunum yapacağımız yere beyaz bir örtü veya kilim seriyoruz. Materyaller çocukla birlikte sunum yerine  taşınacağı için sunum yapacağımız yer materyallerin bulunduğu yerden biraz aralıklı olmalıdır.
2-    Materyaller özel olarak ahşaptan üretilen bir sehpa üzerinde tanıtılır. Tanıtım için özel ahşap bir sehpa yok ise evdeki benzer eşyalardan faydalanabiliriz.

3-    Tanıtım Sehpamızı kilim üzerine yerleştiriyoruz.

PEMBE KULE’ NİN SUNUMU
1-    Çocuğu pembe kule ile çalışmak için sunum yapacağımız yere davet ediyoruz.
2-    Çocuğa materyali tanıtıyoruz: Bu Pembe Kule”
3-    Materyali başparmak bir kenarda, diğerleri 3 kenarda olacak şekilde tutuyoruz ve çocuğa materyali nasıl tutması gerektiğini gösteriyoruz.
4-    Daha sonra (isterse) çocukla beraber materyalleri tek tek dağınık olarak beyaz örtü üzerine taşıyoruz.

 5-    Materyalleri herhangi bir sıraya göre dizmiyoruz fakat çocuk tüm materyalleri görebilecek şekilde koyuyoruz.

6-    En büyük materyali taşırken sol avuç içimizle materyalin tabanına doğru tutmaya dikkat ediyoruz. Bu şekilde çocuk büyük materyallerin iki elle taşınması gerektiğini ve ağır olduğunu fark edebilir.

7-    Materyallerin taşıma işlemi bittikten sonra, çocuğu sağ tarafa oturtuyoruz.

8-    En büyük küpü (10 cm3) alıyoruz. İnceleyerek sehpanın ortasına koyuyoruz.

9-    Çocukla beraber sehpanın tam ortasına koyup koyamadığımızı kontrol ediyoruz.


 
    10- Sırayla diğer küpleri de ortalayarak üst üste koyuyoruz. (Sunum yapmadan önce mutlaka kendi kendimize kulelerle çalışmalıyız. Kuleleri dizme aşamasında küpleri karıştırmamalı ve tek seferde doğru olarak yapmalıyız.)

    11- Bittikten sonra etrafında bir tur atarak kulenin her yönden görünüşüne bakıyoruz.

   12- Çocuğa “ Bak kuleler çok güzel görünüyor, sence nasıl ” vb. cümlelerle soru yöneltiyor ve çocuğun ilgisini gözlemliyoruz.

   13- “Tekrar çalışmak ister misin?” diye soruyoruz.







14- Eğer çalışma isterse, küpleri tek tek örtünün üzerine indirmesine yardım ediyoruz ve çocuğun çalışması için alanı ona bırakıyoruz.

   15- Çalışmak istemezse, kulenin parçalarını 
     önce kilimin üstüne koyup daha sonra da yerine kaldırıyoruz.


 








1 yorum: