25 Haziran 2012 Pazartesi

MATERYALLERİMİZİN ÜRETİMİ DEVAM EDİYOR



 Merhaba arkadaşlar...

Materyellerimizin üretimi devam ediyor.

 Pembe kule, Kahverengi merdiven ve kırmızı çubukların 1. kat boyama, 1. kat zımparalama, 1. kat vernik; 2. kat boyama, 2. kat zımparalama işlemleri bitti. Sadece 2. kat dolgu ve vernik işlemleri kaldı. 

Sıra kırmızı - mavi çubuklarda.. 

Yalnız kırmızı- mavi çubukların boyama işlemi bunlara nazaran daha zor ve bu nedenle de uzun zaman alacak gibi görünüyor. Çünkü materyallerin üzerine kesmeden sonra tek kat boya-vernik değil; rengi alması, pürüzsüz olması için bir kaç defa boya, zımpara, vernik atılıyor...

Boyalar ve vernikler su bazlı olduğu için malesef materyaller çok geç kuruyor. Her bir yüzey tek tek boyanıp verniklendiği içinde kurumalarını  beklemek çok zaman alıyor. Yaklaşık 1000 adet parça tek tek elden geçiyor. Bu nedenle üretim sürecimiz oldukça uzadı. Anlayışla karşılayacağınızı tahmin ediyorum.

Ama şunu söyleyebilirim ki fotograflardan da göreceğiniz üzere materyallerimiz orjinallerinden farksız olacak inş.

Şimdilik Hoşçakalın..

 Not: Bu fotoğraflarda pembe kulelerin ilk boyamaları ve zımparaları yapılmıştır.

Son kat boyalı ve vernikleri henüz atılmamıştır.



























20 Haziran 2012 Çarşamba


PEMBE KULE


Pembe Kule nedir?


  •        Pembe Kule, açık pembe renkte 10 adet ahşap küpten oluşur.

  •        Küp ölçüleri 1 cm3’ den 10 cm3’ e kadar 1’ er cm artarak büyür. (1 cm3 , 2 cm3 , 3 cm3 , 4 cm3 , 5 cm3 , 6 cm3 , 7cm3 , 8 cm3 , 9 cm3 , 10 cm3 lük 10 adet pembe küp.)

     

     


Yaş Aralığı:


  •          2 yaşından itibaren çocuklar Pembe Kule ile çalışır. İlk üç ya da beş küple daha küçük yaşlar da çalışabilir.
  •          Pembe Kule ile çalışmadan önce çocuklarımızın yeteri kadar Pratik Hayat Uygulamaları yapmalarını sağlıyoruz.


Birincil Amacı:


*  Görsel olarak boyut, uzunluk, genişlik ve yükseklik kavramlarını ayırt etme özelliğini geliştirmek:




*  Kasıtlı hareketler üzerindeki kontrol gelişimi

  • Üç farklı boyutu görsel olarak ayırt etmesini sağlamak,
  • Çocukların boyutlar arasındaki farkı ve değişen boyutlar arasındaki ilişkiyi algılamalarını sağlamak.
  • Ağırlık ve boyutları karşılaştırmayı sağlayan kavramları (büyük, küçük, ağır, hafif) geliştirmek.
  • El ve parmak kaslarının gelişimini sağlamak,
  • Denge, kaba ve ince motor gelişimini desteklemek.
  • Dikey-yatay gözlem yaparak uzay algısını geliştirmek.
  • Dikkatini yoğunlaştırma becerisini geliştirmek
  • Ellerin hareket yeteneği sayesinde nesneyi tanımayı sağlamak.

 

İkincil Amacı:


Matematik için ön hazırlık, ondalık sistem:
  • Pembe Kule matematiğe giriş araçlarından biridir. 10′luk sistem ve hacim hesaplamalarında öncüldür.

Dil Gelişimine Etkisi:  

küp, küçük, büyük, daha küçük, daha büyük, en küçük, en büyük, ağır, hafif, daha ağır, daha hafif, en ağır, en hafif

Çalışma Materyallleri :


  • Pembe Kuleler
  • Beyaz Örtü
  • Tanıtım Sehpası


HAZIRLIK:

1-    Sunum yapacağımız yere beyaz bir örtü veya kilim seriyoruz. Materyaller çocukla birlikte sunum yerine  taşınacağı için sunum yapacağımız yer materyallerin bulunduğu yerden biraz aralıklı olmalıdır.
2-    Materyaller özel olarak ahşaptan üretilen bir sehpa üzerinde tanıtılır. Tanıtım için özel ahşap bir sehpa yok ise evdeki benzer eşyalardan faydalanabiliriz.

3-    Tanıtım Sehpamızı kilim üzerine yerleştiriyoruz.

PEMBE KULE’ NİN SUNUMU
1-    Çocuğu pembe kule ile çalışmak için sunum yapacağımız yere davet ediyoruz.
2-    Çocuğa materyali tanıtıyoruz: Bu Pembe Kule”
3-    Materyali başparmak bir kenarda, diğerleri 3 kenarda olacak şekilde tutuyoruz ve çocuğa materyali nasıl tutması gerektiğini gösteriyoruz.
4-    Daha sonra (isterse) çocukla beraber materyalleri tek tek dağınık olarak beyaz örtü üzerine taşıyoruz.

 5-    Materyalleri herhangi bir sıraya göre dizmiyoruz fakat çocuk tüm materyalleri görebilecek şekilde koyuyoruz.

6-    En büyük materyali taşırken sol avuç içimizle materyalin tabanına doğru tutmaya dikkat ediyoruz. Bu şekilde çocuk büyük materyallerin iki elle taşınması gerektiğini ve ağır olduğunu fark edebilir.

7-    Materyallerin taşıma işlemi bittikten sonra, çocuğu sağ tarafa oturtuyoruz.

8-    En büyük küpü (10 cm3) alıyoruz. İnceleyerek sehpanın ortasına koyuyoruz.

9-    Çocukla beraber sehpanın tam ortasına koyup koyamadığımızı kontrol ediyoruz.


 
    10- Sırayla diğer küpleri de ortalayarak üst üste koyuyoruz. (Sunum yapmadan önce mutlaka kendi kendimize kulelerle çalışmalıyız. Kuleleri dizme aşamasında küpleri karıştırmamalı ve tek seferde doğru olarak yapmalıyız.)

    11- Bittikten sonra etrafında bir tur atarak kulenin her yönden görünüşüne bakıyoruz.

   12- Çocuğa “ Bak kuleler çok güzel görünüyor, sence nasıl ” vb. cümlelerle soru yöneltiyor ve çocuğun ilgisini gözlemliyoruz.

   13- “Tekrar çalışmak ister misin?” diye soruyoruz.







14- Eğer çalışma isterse, küpleri tek tek örtünün üzerine indirmesine yardım ediyoruz ve çocuğun çalışması için alanı ona bırakıyoruz.

   15- Çalışmak istemezse, kulenin parçalarını 
     önce kilimin üstüne koyup daha sonra da yerine kaldırıyoruz.


 








Pratik Hayat Uygulamaları 1
Silence

BİTKİ SULAMA


    1- Çocuklar 1 yaşından (yürümeye başladığı andan) itibaren çalışabilirler.


    2- Çiçek, ağaç vb. bitkilerin kapağı birkaç yerinden delik bir su şişesi ile sulama işlemidir.


    Materyaller/ Hazırlık:



    1- 1 adet bidon veya su şişesi 

    2- Su
    3- Doğa (ağaçlar, çiçekler, sebzeler)  veya saksıdaki herhangi bir bitki. 




     

    • Bidon ve şişenin kapağını çatal, mil, el matkabı yada ince uçlu tornavida vb. bir aletle birkaç yerinden deliyoruz.
    • İçini su ile dolduruyoruz.




     Uygulama:

    1-      Çocuğumuzun eline su dolu bidonu veriyoruz ve tüm bahçeyi yada evimizdeki bitkileri suluyor..




    Faydalanılan siteler:

    PRATİK HAYAT UYGULAMALARI 

    (GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ ETKİNLİKLERİ)

    • Montessori eğitim sistemi bağımsızlığın ve sorumluluğun gelişimi için tasarlanmıştır.
    • Pratik hayat uygulamalarında gerçek yaşam becerisini somut olarak elde edebilmek amaçlanır.
    • Bu alanda hedeflenen alıştırmalar çocuğun günlük yaşamında karşılaşabileceği tüm uğraşılardan oluşur. 



    Örnek olarak  :

    - Düzen alışkanlığı
    - El Yıkama, Diş Fırçalama, Saç Tarama
    - Tuvalet Eğitimi
    - Giyinmek, soyunmak, iliklemek, katlamak
    - Ayakkabı bağcıklarını bağlamak
    - Bir kaptan diğerine birşeyler aktarmak
    - Günlük ev işlerinde aktif katılımcı olmak

      Silence

       

       Evde Montessori günlük yaşam etkinlikleri:

      SilenceKüçük çocuklar için, bulaşık yıkamak, sebze soymak, ayakkabı parlatmak gibi bir yetişkine doğal, hatta monoton gelen işlerin özel bir yanı vardır. 

      Bu davranışlar, yetişkinleri taklit edebilme olanağını onlara verdiği için çocuklar için heyecan vericidir. Taklit ise erken çocukluk yaşlarında, en güçlü dürtülerden biridir. 

      Evimizde, sağlık ve güvenlik açısından tehdit oluşturmayacak tüm günlük yaşam aktivitelerine çocuklarımızı da dahil edebiliriz.