Pembe kule, Kahverengi merdiven ve kırmızı çubukların 1. kat boyama, 1. kat zımparalama, 1. kat vernik; 2. kat boyama, 2. kat zımparalama işlemleri bitti. Sadece 2. kat dolgu ve vernik işlemleri kaldı.
Sıra kırmızı - mavi çubuklarda..
Yalnız kırmızı- mavi çubukların boyama işlemi bunlara nazaran daha zor ve bu nedenle de uzun zaman alacak gibi görünüyor. Çünkü materyallerin üzerine kesmeden sonra tek kat boya-vernik değil; rengi alması, pürüzsüz olması için bir kaç defa boya, zımpara, vernik atılıyor...
Boyalar ve vernikler su bazlı olduğu için malesef materyaller çok geç kuruyor. Her bir yüzey tek tek boyanıp verniklendiği içinde kurumalarını beklemek çok zaman alıyor. Yaklaşık 1000 adet parça tek tek elden geçiyor. Bu nedenle üretim sürecimiz oldukça uzadı. Anlayışla karşılayacağınızı tahmin ediyorum.
Ama şunu söyleyebilirim ki fotograflardan da göreceğiniz üzere materyallerimiz orjinallerinden farksız olacak inş.
Şimdilik Hoşçakalın..
Not: Bu
fotoğraflarda pembe kulelerin ilk boyamaları ve zımparaları
yapılmıştır.
Pembe
Kule, açık pembe renkte 10 adet ahşap küpten oluşur.
Küp
ölçüleri 1 cm3’ den 10 cm3’ e kadar 1’ er cm artarak büyür.
(1 cm3
, 2 cm3 , 3 cm3 , 4 cm3 , 5 cm3 , 6
cm3 , 7cm3 , 8 cm3 , 9 cm3 , 10 cm3
lük 10 adet pembe küp.)
Yaş
Aralığı:
2 yaşından
itibaren çocuklar Pembe Kule ile çalışır. İlk üç ya da beş küple daha küçük
yaşlar da çalışabilir.
Pembe
Kule ile çalışmadan önce çocuklarımızın yeteri kadar Pratik Hayat Uygulamaları yapmalarını sağlıyoruz.
Birincil
Amacı:
*Görsel
olarak boyut, uzunluk, genişlik ve yükseklik kavramlarını ayırt etme
özelliğini geliştirmek:
*Kasıtlı
hareketler üzerindeki kontrol gelişimi
Üç
farklı boyutu görsel olarak ayırt etmesini sağlamak,
Çocukların
boyutlar arasındaki farkı ve değişen boyutlar arasındaki ilişkiyi
algılamalarını sağlamak.
Ağırlık ve boyutları karşılaştırmayı sağlayan kavramları
(büyük, küçük, ağır, hafif) geliştirmek.
El
ve parmak kaslarının gelişimini sağlamak,
Denge,
kaba ve ince motor gelişimini desteklemek.
Dikey-yatay
gözlem yaparak uzay algısını geliştirmek.
Dikkatini
yoğunlaştırma becerisini geliştirmek
Ellerin
hareket yeteneği sayesinde nesneyi tanımayı sağlamak.
İkincil
Amacı:
* Matematik
için ön hazırlık, ondalık sistem:
Pembe
Kule matematiğe giriş araçlarından biridir. 10′luk sistem ve hacim
hesaplamalarında öncüldür.
Dil
Gelişimine Etkisi:
küp,
küçük, büyük, daha küçük, daha büyük, en küçük, en büyük, ağır, hafif, daha
ağır, daha hafif, en ağır, en hafif
Çalışma Materyallleri
:
Pembe
Kuleler
Beyaz
Örtü
Tanıtım
Sehpası
HAZIRLIK:
1-Sunum yapacağımız yere beyaz bir örtü veya kilim
seriyoruz. Materyaller çocukla birlikte sunum yerine taşınacağı için sunum yapacağımız yer
materyallerin bulunduğu yerden biraz aralıklı olmalıdır.
2-Materyaller
özel olarak ahşaptan üretilen bir sehpa üzerinde tanıtılır. Tanıtım için özel
ahşap bir sehpa yok ise evdeki benzer eşyalardan faydalanabiliriz.
3-Tanıtım
Sehpamızı kilim üzerine yerleştiriyoruz.
PEMBE KULE’
NİN SUNUMU
1-Çocuğu
pembe kule ile çalışmak için sunum yapacağımız yere davet ediyoruz.
2-Çocuğa materyali tanıtıyoruz: “Bu
Pembe Kule”
3-Materyali başparmak bir kenarda,
diğerleri 3 kenarda olacak şekilde tutuyoruz ve çocuğa materyali nasıl tutması
gerektiğini gösteriyoruz.
4-Daha
sonra (isterse) çocukla beraber materyalleri tek tek dağınık olarak beyaz
örtü üzerine taşıyoruz.
5-Materyalleri
herhangi bir sıraya göre dizmiyoruz fakat çocuk tüm materyalleri görebilecek
şekilde koyuyoruz.
6-En
büyük materyali taşırken sol avuç içimizle materyalin tabanına doğru tutmaya
dikkat ediyoruz. Bu şekilde çocuk büyük materyallerin iki elle taşınması
gerektiğini ve ağır olduğunu fark edebilir.
7-Materyallerin
taşıma işlemi bittikten sonra, çocuğu sağ tarafa oturtuyoruz.
8-En büyük küpü (10 cm3) alıyoruz. İnceleyerek sehpanın
ortasına koyuyoruz.
9-Çocukla
beraber sehpanın tam ortasına koyup koyamadığımızı kontrol ediyoruz.
10-Sırayla
diğer küpleri de ortalayarak üst üste koyuyoruz. (Sunum yapmadan önce mutlaka
kendi kendimize kulelerle çalışmalıyız. Kuleleri dizme aşamasında küpleri
karıştırmamalı ve tek seferde doğru olarak yapmalıyız.)
11-Bittikten sonra etrafında bir tur atarak kulenin her
yönden görünüşüne bakıyoruz.
12-Çocuğa
“ Bak kuleler çok güzel görünüyor, sence nasıl ” vb. cümlelerle soru yöneltiyor
ve çocuğun ilgisini gözlemliyoruz.
13-“Tekrar
çalışmak ister misin?” diye soruyoruz.
14-Eğer
çalışma isterse, küpleri tek tek örtünün üzerine indirmesine yardım ediyoruz ve çocuğun çalışması için alanı ona bırakıyoruz.
15-Çalışmak istemezse,
kulenin parçalarını
önce kilimin üstüne koyup daha sonra da yerine
kaldırıyoruz.
Montessori eğitim sistemi bağımsızlığın ve sorumluluğun
gelişimi için tasarlanmıştır.
Pratik hayat uygulamalarındagerçek yaşam becerisini somut olarak elde edebilmek amaçlanır.
Bu alanda
hedeflenen alıştırmalar çocuğun günlük yaşamında karşılaşabileceği tüm
uğraşılardan oluşur.
Örnek olarak : - Düzen
alışkanlığı - El Yıkama, Diş Fırçalama, Saç Tarama - Tuvalet Eğitimi - Giyinmek, soyunmak, iliklemek, katlamak - Ayakkabı bağcıklarını bağlamak - Bir kaptan diğerine birşeyler aktarmak - Günlük ev işlerinde aktif katılımcı olmak
Silence
Evde Montessori günlük yaşam etkinlikleri:
SilenceKüçük çocuklar için, bulaşık yıkamak, sebze soymak, ayakkabı
parlatmak gibi bir yetişkine doğal, hatta monoton gelen işlerin özel bir yanı
vardır.
Bu davranışlar, yetişkinleri taklit edebilme olanağını onlara verdiği
için çocuklar için heyecan vericidir. Taklit ise erken çocukluk yaşlarında, en
güçlü dürtülerden biridir.
Evimizde, sağlık ve güvenlik açısından tehdit oluşturmayacak tüm günlük yaşam aktivitelerine çocuklarımızı da dahil edebiliriz.