15 Haziran 2012 Cuma

MATERYALLERİMİZ BOYANIYOR...



Herkese Merhabaaaa...

Materyallerimizin boyama işlemleri devam ediyor.

Şu ana kadar kırmızı çubuklar boyandı. Kahverengi basamakların büyük parçalarından itibaren basamaklar da boyanmaya başladı.

Ardından pembe kuleler ve en son kırmızı-mavi çubuklar boyanacak. 

Boya işleminden sonra üzerlerine vernik atılacak.

Şu an sadece örnek olarak bir tane kırmızı çubuğun üzerine vernik atıldı.

Boyahane çok aydınlık bir ortam olmadığı için fotoğraflar çok net çıkmadı ama idare eder :))



Sağdaki çubuk vernik atılmış çubuk.


 Basamaklar ve çubuklar...
 Henüz işlemleri bitmediği için soluk duruyorlar ama vernikten sonra onlarda parlak olacaklar:))



Kahverengi merdivenler..




 Vernikli çubuk ile verniksiz materyaller arasındaki fark daha iyi anlaşılıyor bu fotoğrafta.. 
Verniksiz Çubuklar sanki pembe gibi duruyorlar verniklinin yanında... 
Onlara da vernik atılınca renkleri tam oturacak inş..





 Bu materyallerin üretim ve boyama işi gerçekten çok zormuş.. 
Bir marangozun diğer işlerine bakarak oldukça oyalayıcı.. 
Tek tek her materyal kesiliyor, ardından tek tek elde zımparalanıyor, sonra üstlerine astar atılıyor (resimde boyanmayan yüzler astarlı şu an) ; ardından materyallerin her bir yüzeyi tek tek boyanıyor ve diğer yüzeyi boyamak için bu yüzeyin kuruması bekleniyor.. En sonda herbir yüzeye aynı şekilde vernik atma işlemi uygulanıyor...


 Burda da 6. yüzeyin boyanması için diğer yüzeylerin kuruması bekleniyor..


Vernik rengi çok değiştiriyor; rengin daha güzel görünmesini sağlıyor.
Kahverengi boyalılara hiç vernik atılmadığı için onun esas rengine ait bir fotoğraf yayınlayamıyorum malesef..

Ama inş. en kısa zamanda yeni fotoğraflarla üretimi size yansıtmaya çalışacağım..

Şimdilik hoşçakalın....

13 Haziran 2012 Çarşamba

MONTESSORİ KAĞIT KESME ÇALIŞMALARI

 Çocuklar meyveleri makasla keserek çıkarmaya çalışacaklar...

* Makas kullanmayı öğrencekler,
* El ve parmak kasları güçlenecek,
* Meyveleri tam olarak çıkarabilmek için tüm dikkatlerini toplayarak kesmeye çalışacaklar;
böylece dikkati yoğunlaştırma ve odaklanma becerileri gelişecek..

Resimleri indirip çıktı alabilirsiniz.. 

İyi eğlenceler... (güvenli makaslar kullanın ve küçük yaşlar için çalışma mutlaka büyük nezaretinde yapılsın :))))) 
                          





MONTESSORİ GEOMETRİK ŞEKİL KARTLARI
  
Yeni sayfada açarak çıktı alabilirsiniz..

12 Haziran 2012 Salı

Montessori  Renk Kartları

" Yeni Sayfada Aç " a tıklayarak çıktı alabilirsiniz..

BOYASIZ MATERYALLER KARGOYAA...


Merhaba Arkadaşlar;

Bu sıcak yaz gününde hepinize sevgi ve esenlikler diliyorum..

Bugün PTT KARGO ile görüştüm; İstanbul' a kargo ücreti yaklaşık 12 TL civarında tutar dediler.

Materyalleri (boyasız takımları) PTT KARGO' ya vereceğim az sonra.
İnternetten takip için Kargo kodu vb. bilgileri şahsi mailinize göndereceğim..
Şu şekilde gelecek materyaller..


 Kule ve basamaklar kutuda..

Çubuklar çıtçıtlı poşetlere sarılı şekilde..


Bu da Tuba Hanımın Pembe Kuleleri; bu ebatta kutu olmadığı için yalnızca çıtçıt poşete sarılı..


İyi günlerde kullanmanız dileğiyle inş.. Kullandıkça beni de hatırlayın :))

11 Haziran 2012 Pazartesi

MATERYALLERİMİZİN İMALATI TAMAMLANDI...
Merhaba arkadaşlar..

Nasılsınız?? Hepinize sevgi ve selamlar göndererek başlıyorum söze..
Materyallerimizin üretim süreci geçtiğimiz cumartesi günü itibariyle tamamlandı.
Yarın boyasız takımları kargoya vereceğim inş..
Materyallerin toplam ağırlığı 10 kg civarında..
Biraz önce kargo firmalarıyla görüştüm; 
yaklaşık olarak belirttikleri kargo fiyatları şöyle: 
 
yurt içi kargo: İstanbula yaklaşık 20-25 TL
sürat kargo   : Türkiye geneli yaklaşık 18 TL civarı
mng kargo     : İstanbula yaklaşık 30 TL
ptt kargoya ulaşmadım; onlarla yarın görüşeceğim ama PTT en ucuzu olur sanırım.

bunlar yaklaşık fiyatlar yalnız. hangisini tercih edersin?? ona göre yarın kargoya vereceğim.

Kargo tercihlerinizi en kısa zamanda bildirirsaniz sevinirim.
Eğer kargo adreslerinizde değişiklikler varsa lütfen onları da mail atın..

Aşağıda boyasız materyallere ait fotoğraflar var..











Ambalajlama da çok önemli.. 
Materyaller kargoda hasara uğrayabilir.



Bu nedenle çubukları çıtçıtlı poşetlere sarıyoruz.




Kule ve basamaklar da streç filme sarılıp kutulanıyorlar.










Şu an boya işlemi devam ediyor.. 
Ümid ediyorum hafta başı gibi inşallah boya işlemi de tamamlanmış olur. 
Önce kule ve basamaklar en son çubuklar boyanacak. 
Öyle olduğu için tüm materyal takımları aynı anda bitmiş olacak. Haftaya boyalı takımları kargoya vereceğim inş..

Bu arada ben tüm materyallerin son kontrollerini yapamıyorum malesef.
Marangoza hata kontrolü yapmayı gösterdim; kendisi kulelerde hata kontrolünü yapıyor..
Diğer materyalleri de kontrol edip ambalajlıyorlar..
Eğer bir sorun olursa iletişime geçeriz.

8 Haziran 2012 Cuma

MONTESSORİ SİSTEMİ

PSİKOLOG MİNE ÖZKAMALI

"Çocuk için önemli olan kendilik gelişimidir. Kendi öz kaynaklarını ve yabancı, karmaşık dünya ile başa çıkma becerisini geliştirmeye gereksinimi vardır. Duyuları yoluyla, kendisi için öğrenmek, görmek ve yapmak ister, bir yetişkin gözleri ile değil. Çocuk bunları dünya ile uyum içinde başardığında, tam bir kişi olmaya başlar. O zaman eğitilmiştir."
                    Maria Montessori              


             

Bu sistemde çocukların en önemli becerinin kendi kapasite ve yeteneklerini geliştirmek olduğunu kavramaları hedeflenir. Bu amaçla gelişimlerine yönelik çok sayıda araç gerecin bulunduğu; zihinsel, fiziksel, sosyal ve ruhsal olarak gelişebilecekleri; dikkatli biçimde düzenlenmiş bir çevrede özgürlükleri ve yaratıcılıkları desteklenir

Montessori Felsefesi
Montessori eğitim sistemi hem çocuğun gelişimi ile ilgili bir felsefe, hem de bu gelişmeye rehberlik eden bir gerçekliktir. Çocuğun gelişimsel olarak çok sayıda materyalin bulunduğu ve bir çok deneyim yaşayacağı, fiziksel ye sosyal olarak gelişebileceği, dikkatli biçimde düzenlemiş bir çevrede ve belli sınırlar içinde özgürlüğe gereksinimi olduğu düşüncesini temel almıştır.

Montessori eğitimi, öğrenmede en önemli güdünün, çocuğun kendi motivasyonu olduğunu vurgular. Montessori sınıfları, çocukların en önemli becerinin kendi kapasite ve yeterliliklerini geliştirmek olduğunu kavramalarına yönelik olarak düzenlenmiştir. Öğretmen çevreyi, programları, etkinlikleri, işlevleri kaynak kişi olarak hazırlar; çocuğun uyarılmasını ve yönlendirilmesini sağlar. Ancak öğrenen ve güdülenme yoluyla seçtiği görevleri sürdüren çocuktur.

Montessori çevresi, çocuğu tüm yaşamı boyunca yaratıcı bir öğrenme becerisi oluşturabilmesi amacıyla , erken yaşlarda öğrenmeyi sevmeye teşvik eder. Montessori, hem eğitim açısından çağdaş ve ilericidir, hem de yaşamda bilinmesi gereken her şeyin öğrenileceği bir yöntemdir.

Amaçlar
Montessori geleneğinde, okullar erken çocukluk eğitiminde en iyiyi vermeyi taahhüt eder. Amaç, okula gelen her çocuğun şu özelliklerinin gelişmesidir:
  • bağımsızlık
  • içsel denetim
  • kendini onaylama
  • bir sosyal grubun üyesi olduğunu ve sorumluluklarını bilme
  • öğrenme ve yaşamayla ilgili duyma ve keyif alma


Evrensel Özellikler
Çocuklar öğrenmek isterler. Doğuştan var olan öğrenme gereksinimleri engellenip baskılanmadıkça da öğrenirler. Amaç, bu gereksinimlerini uyarıp, ön plana çıkarmaktır.
Çocukların 'emen bir zihinleri' vardır. Çocuğunuzu yürüme ve konuşmayı öğrenirken gözlemlemişsinizdir. Bunları ona öğrettiniz mi, yoksa doğal olarak mı bu davranışlar ortaya çıktı? Nasıl yardımcı olabildiniz? Çocuğunuzun ilk yürüme girişimini destekleyerek mi, yoksa konuşarak mı? Çocuğunuzun kendi kendine öğrenebilmesine yardımcı olmak için çevreyi düzenleyerek mi?

Çocuklar farklı hızlarda ve farklı yollarla öğrenirler. Biz, çocukları bağımsız olmaları, duygularının farkında olmaları, seçimler yapabilmeleri ve günlerini nasıl geçirmek istedikleri konusunda karar vermeleri için teşvik ediyoruz.

Çocuklar örneklerle ve deneyimler yoluyla öğrenirler. Biz eğlence ve uyarımla eğitimsel deneyimler yaratıyoruz. Çocukların içinde bulundukları duyarlı dönemleri tanıyor ve tanımlıyoruz.

Montessori, çocukların evrensel özelliklerini belirlemiş ve hem bu özelliklere hem de zihinsel gereksinimlerine göre düzenlenen bir 'hazırlanmış çevre' yaratmıştır.

Hazırlanmış Çevre
Montessori sisteminde hazırlanmış çevre çocukların gereksinimlerine göre geliştirilmiştir. Burası çocuklar için düzenlenmiş, sakin ve onların gün içinde gereksinim duydukları şeylerle yaşayacakları gerçek bir çevredir. Bu gerçeklik çocuğa göre boyutlandırılmıştır. Materyaller açık ve alçak raflarda sergilenir, dolayısıyla çocuk bağımsız olarak bunlara ulaşabilir ve alabilir. Okul ve sınıflar derli toplu ve düzenlidir. Her şey belirli bir yerde durduğu için çocuk gün boyunca gereksinimi olan şeyleri nerede bulacağını bilir. Bu durum da çocuğa ortamda rahatlık, düzen ve güvenlik duygusu sağlar. Ortam mutlu, sınıflar rahat ve aydınlıktır. Araç gereçler tamdır ve iyi korunmaktadır. Çocuklar da sınıf içindeki eşyayı koruma ve düzenli tutmaya teşvik edilirler.

Sınıfta doğal dünyayı yansıtacak şeyler vardır. Çiçekler, tohumlar, hayvanlar, gündelik yaşamda her an kullanılan materyaller çocuk ile evi ve çevresi arasında bağ kurma rolü oynarlar. Dışarıdaki oyun alanları çekici ve güvenlidir.

Hazırlanmış çevrenin korunması ve başarısı için yaşamsal önemi olan unsurlar

 

Niçin Montessori?

İlk çocukluk yıllarının önemi

Montessori, erken eğitimin önemini ve buna gereksinim duyulduğunu vurgulamıştır. Doğumdan 6 yaşına kadar geçen süre yaşamın en önemli dönemidir. Bireyin zeka ve kişilik gelişimi, psikolojik yapısı bu dönemde şekillenir. Aynı zamanda bu yaşlarda daha çok yardıma gereksinim vardır ve yaratıcılığın üst düzeye erişmesi için bu dönemde desteklenmesi önemlidir. Montessori yaklaşımı ve felsefesi gelişme ve öğrenme süreci içinde çocuğun gereksinimlerine önem verir. Montessori eğitim kuramları çocuğun doğal yollarla gelişmesi üzerine kurulmuştur ve bu gelişimin özellikleri ile eğitim sisteminin bağlantılı olarak kullanılması gerektiğini belirtir.

Hiç kimse bir başkası tarafından eğitilemez

İnsanlar kendi kendilerine öğrenirler . Gerçek eğitim sınıfta uzun saatler ve yıllar harcanarak değil, çocuğun doğal merakı ve öğrenme sevgisi harekete geçirilerek sağlanabilir. Bu nedenle erken eğitimin amacı da, çocukların öğrenmeye duydukları doğal arzuyu ortaya çıkarmak olmalıdır. Montessori sistemi çocukların ilgi ve gereksinimlerine göre oluşturulmuştur.

 Montessori sisteminde eğitim alan bir çocuk başka bir okul sistemine girdiğinde ne olur?
Çocuğun Montessori sınıfında gelişen alışkanlık ve becerileri daha sonraki yaşam dilimlerinde de sürer. Montessori eğitimi konsantrasyonu, öz disiplini, öğrenmeyi sevmeyi ve sosyal becerileri başarıyla geliştirdiği için çocuk yeni durumlara ve geleneksel bir okul ortamına en iyi şekilde ve kolayca uyum sağlayacaktır. Çocuğa erken dönemde kazandırılan olumlu alışkanlıklar tüm yaşam boyunca yararlı olacaktır.